never stop learning

po co szkolić pracowników?

never stop learning

foto autorstwa focuslab

Witam po miesięcznej przerwie. Dziś mam dla Was wpis dotykający tej części pracy trenera, która angażuje nasze talenty sprzedażowe.

W chwili spotkania trenera z klientem, często można usłyszeć pytanie w stylu No dobra, ale w sumie to po co ja mam szkolić moich ludzi? Warto mieć pod ręką kilka uniwersalnych argumentów, które przekonają sceptycznie nastawionego do szkoleń managera, że to się po prostu opłaca.

1. Weryfikacja standardów – zespół powinien być regularnie sprawdzany w zakresie przestrzegania i zrozumienia standardu pracy. Warsztat może nam w tym celu ułatwić to zadanie, a w razie konieczności trener odświeży pracownikom standard w praktyczny sposób.

2. Wyrównanie do “średniej” – jeśli w zespole mamy osoby o wyraźnie niższej wydajności niż pozostali pracownicy, szkolenie lub warsztat wyrówna poziom kompetencji do poziomu niezbędnego do osiągania podstawowych celów.

3. Uzupełnienie luk kompetencyjnych – wraz ze zmianami modelu biznesowego firmy, mogą pojawić się u pracowników luki kompetencyjne. Projekt rozwoju kompetencji będzie idealnym narzędziem do uzupełnienia tego deficytu.

4. Okazja do weryfikacji teamworku – jeśli w zespole doszło niedawno do kryzysu lub nastąpiła znaczna rotacja pracowników warto, poprzez warsztat, zweryfikować umiejętność współpracy oraz poziom motywacji zespołu.

5. Zaakcentowanie priorytetów – każdy model biznesowy zakłada pewną wiązkę priorytetów. Szkolenie lub warsztat umożliwia nam podkreślenie pracownikom tego co w ich pracy najważniejsze.

6. Wzmocnienie właśnie wdrażanej zmiany – jeśli firma przechodzi przez proces transformacji warto zadbać nie tylko o jego zrozumienie wśród załogi ale również o właściwą postawę wobec zmian. Warsztaty odnoszące się zarówno do korzyści wynikających z transformacji, jak również partycypacja pracowników w change managemencie pozwoli ludziom zidentyfikować się ze zmianą.

7. Dywersyfikacja kluczowej wiedzy – ryzyko wynikające z braku backupu dla kluczowych pracowników można zabezpieczyć poprzez program mentoringowy, podczas którego, kluczowa dla funkcjonowania firmy wiedza, zostanie udostępniona szerszej grupie pracowników. Tym samym zabezpieczamy firmę przed utratą zdolności generowania zysków.

8. Obniżenie fluktuacji zatrudnienia – szkolenia są jednym z elementów wpływających na decyzję o pozostaniu pracownika u dotychczasowego pracodawcy. Wizja możliwości dalszego rozwoju może być decydująca w chwili gdy nasz pracownik otrzyma ofertę od konkurencji.

9. Podniesienie jakości pracy – Kompetencje załogi są najważniejszym determinantem jakości naszego produktu lub usługi. Nawet jeśli większość pracy w naszej firmie wykonują automaty to ich konfiguracja i serwis jest wykonywany przez naszych pracowników. Każdy błąd człowieka to strata na jakości, a co za tym idzie na wartości marki. Dlatego regularne szkolenia zespołu są podstawą dobrego produktu.

10. Usamodzielnienie zespołu – jeśli przewidujemy złożenie w ręce pracowników dużej odpowiedzialności i decyzyjności, potrzebujemy mieć pewność odnośnie ich profesjonalnej postawy i fachowej wiedzy. W tym celu możemy zaangażować trenerów biznesu, którzy przygotują naszych ludzi do wzięcia steru we własne ręce.

To oczywiście nie jest zamknięta lista. Warto mieć w rękawie zestaw argumentów, które pomogą nam obronić owoce swojej pracy. Jeśli dodasz do powyższej listy konkretne liczy i studium przypadku to nigdy nie będziesz cierpiał na brak pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *